Johan dansade och log men sen kom kollapsen

Jag hade en fantastisk dag igår, fram till 19.30-tiden, då brakade allt samman för mig och jag blev utmattad och supertrött (som i sömning). Då kom även benkrypningarna och även om jag tog min medicin så tog det ett par timmar innan den hjälpte. Men jag börjar från början.

Igår morse så gick Sigge och jag en sväng vid Suseån (tog bilen dit) för att kolla att vattendjupet var tillräckligt för att 15-åringen och jag skulle kunna meta lite senare. Vattnet var grunt men ändå metbart. När vi gick där vid ån så såg jag, men inte Sigge, tranor och rådjur.Ett par timmar senare var sonen och jag på plats och efter att ha maskat på så kastade han i krok och flöte. Att säga att det nappade direkt vore en lögn, vi var faktiskt lite missmodiga ett tag men sen fick jag napp när jag testade spöt. Jag fick upp en kräfta ur vattnet men den släppte strax efter att den kommit upp ur vattnet och långt innan den var över land. Sonen tog över metandet igen och efter en stund högg en mört men även den släppte mellan vattenytan och land. Efter det fick vi inte upp nån mer fisk/kräfta ovanför vattenytan (bara växtlighet…) men det var fisk och nafsade på kroken rätt ofta så det var ändå spännande. Efter två timmars fiskande gav vi upp men vi var nöjda när vi begav oss hemåt.

På eftermiddagen åkte jag till Kupan/Röda Korset i Falkenberg och jag kom hem med en hel massa kläder. Det blev ett par shorts till 15-åringen, ett par linnebyxor till hustrun (hade de passat mig hade jag tagit de själv), två tweedkavajer och så en fantastisk färgglad lång väst. Västen hängde bland damkläderna så den är förmodligen inget manligt plagg men jag blev skitglad när jag såg den. Provade den på Kupan – filmade det, d.v.s. var inte i ett provrum och fick lite blickar men som vanligt brydde jag mig väldigt lite. Västen, eller vad det nu är, är tajt i armhålan men det är lätt fixat. Jag vet inte vad jag ska göra med den, sälja den vidare, göra om den till en vanlig väst (känns inte bra att slakta den) eller behålla den som den är (minus knapparna och de gula linjerna)? Tål att funderas på.

Fotade mig i västen när jag kom hem och jag tycker bilderna blev bra. La ut bilderna på Reddit och har blivit överöst av lovord (ca 1100 lajks, nästan 70 delningar och knappt 100 kommentarer, positiva). Det är sånt som kan få mig att överskatta graden av coolhet som jag besitter…Planen är att vi ska måla logen och stallet nästa vecka (har bokat en skylift) så idag röjde jag sly och buskar runt byggnaden. Nu är det så röjt att vi kan använda vårt två-sitsade utedass igen. Det har varit blockerat av växtlighet länge nu.

Till slut några foton från set senaste dygnet.

Följ och gilla:

johan

Bor med min familj på en liten gård utanför Getinge i Halland. Förtidspensionerad pga depression och GAD. Har ett stort klädintresse, brinner lite extra för tweed i alla dess former.

Du gillar kanske också...